Saturday, December 26, 2009

CINTA

apa itu CINTA??
setiap kali aku bertemu sepupuku, soalan yg sama akan ku terima..
"Dah ada boyfriend??"
bila ku jawab aku tidak ada, pasti tanggapan mereka
"haish..orang macam kaklong tak kan tak ada boyfriend??"
orang macam aku??orang macam mana tu??
pelik aku..ada boyfriend itu sangat pentingkah??
hosnestly, bagiku cinta itu perkara yang paling susah dalam dunia ini..
cinta pada tuhan adalah hakiki..tp cinta pada manusia??
tepuk dada tanya la iman..
aku pelik sangat tengok orang yang bercinta, kemudian bergaduh n berpisah..lepas tu nak sambung balik...
kalau masa bercinta dah macam ni, macam mana bila dah kahwin nanti??
takkan la nak kahwin, gaduh , cerai..kemudian nk rujuk balik???
fikir2 la sendiri..
bagi aku cinta itu bila other half kita dapat terima baik buruk kita..
zaman sekarang ni, asal dah berkenan..mula pasang angan2 nak bercinta..
bila dah kenal baik buruk pasangan mulala dari i love u jadi i hate u...
kalau ikutkan hati muda, sekolah rendah lagi aku boleh bercinta bila ada yang mengajakku bercouple..
tapi buat apa??
penting sangat ka bercinta??
for those guys yg senang2 ajak bercinta..
sajauh mana mereka kenal aku??
boleh ka mereka terima my true colour??
aku yang bising....
aku yang clumsy....
aku yang suka shopping..
aku yang suka cakap...
aku yang suka buat kerja last minute...
aku yang malas...
aku yang obses dengan sesuatu perkara..
kalau setakat nak bercinta sebab suka muka aku atau suka sifat aku yang kononnya happy go lucky nh..terima kasih je la...
padaku lebih baik bercinta selepas kahwin...
sekurangnya aku bercinta dengan orang yang sudah pasti menjadi milik aku..
biarlah hubungan sebelum kahwin ini sekadar teman tapi mesra...
sekurang-kurangnya aku tidak akan terluka mahupun melukai orang lain....
aku berharap segala prinsip yang aku pegang selama ini kekal..
mudah untuk jatuh cinta..tapi bukan mudah untuk bercinta, apatah lagi untuk dicinta...
dan semoga segala perhubungan yang bakal tercipta dipelihara ALLAH..
itu doa aku..

6 comments:

maggiesedapgiler said...

i like this one..agree2:)

Farhanah said...

betul2..teman tapi mesra~

Ruang Kosong said...

wah tekezut aku tgk nama megi..thee...
tu la paal..seyes bosan ngn kisah2 cinta ntah papa skang nh..
babe kita pon teman tp mesra kan..lol

maggiesedapgiler said...

hoh serius ooh tak perlu la hangat nak BERcinta sekarang. cam ko cakap, biar sng jatuh cinta, jgn sng bercinta:)

sazaku said...

aku suka gak post ang ni...
sgt sdap kata2 tu..
tersusun...
heee...

farhanah said...

bagus..=)