Sunday, August 30, 2009

merdeka ke aku?

dh 52 tahun..
bkn umur aku, tp umur Malaysia..
negara aku dh merdeka 52 tahun, tapi bila pula aku nk merdeka?
macam mana nk tahu kita sudah merdeka ke belum?
musykil aku..
orang cakap bila dh umur 18 tahun, kira dh merdeka la tu..
orang la cakap..
tp umur aku dh 20 tahun..xrasa macam merdeka pon..
sama je..masih dalam kawalan ibu bapa aku..
actually aku sndri xpasti mksud merdeka itu dalam kamus hidup aku..
bukanla nk kata hidup aku terkongkong..
tp aku macam xrasa sangat merdeka tu..
haish...nk kta merdeka tu hidup bebas memang smpai bila-bila la aku xmerdeka..
mungkin stu hari nt aku akan temui merdeka aku tu...
apapon proud to b malaysian..
happy independent day =]



2 comments:

sazaku said...

sbnarnya..
merdeka bukanye erti kbebasan spenuhnya dlm khidupan...
bukn bererti kta bebas mlakukan ap2 saja..
sometimes its good to hv people dt cn control us...
mne taw ap yg kta wat tu salah...
wateva it is..
salam merdeka!~

Ruang Kosong said...

stuju sangat..thee =]