Tuesday, March 10, 2009

AKU TAK SEDAR DIRI

13 FEB 2009

Semuanye berlaku secara tiba-tiba..
petang jumaat tu aku dh mula rasa xsedap badan..
tiba-tiba cm nk demam..
suhu badan aku dh mencecah 10.3 skala ritcher..
malam tu aku balek ke bilik sebentar..
dalam sedar xsedar, aku dapat mendegar suara kawan-kawanku..
memanggil2 namaku..
tp aku tidak mampu membalas panggilan tersebut..
seyes, aku xlarat...
aku cuba buka mata..
aku cuba angkat tangan..
aku cuba dan cuba..
tp aku xmampu..
akhirnya, kawan2ku mengheret aku ke hospital..
first tym masuk wad kecemasan...
sayup2 kedengaran suara doktor memanggil namaku..
sesekali tangannye dihayun lembut ke pipiku(lembut la sangat..haha...)
sekali lagi aku cuba membalas panggilan itu..
tapi apakan daya aku hanyalah insan lemah yang kepanasan..
aku dapat rasakan tubuhku kesakitan bagai dicucuk sembilu..
rupanye doktor sedang mengambil darahku..
5-6 cucuk..aku xpasti...
sekejap2 aku tertido..sekejap2 aku terjaga..
tiada lagi kesakitan itu..
tiba-tiba aku terjaga..
disebelah kiriku, aina sedang berdiri..
aku sudah mula rasa segar..
dia cuba menyampaikan sesuatu..
rupa-rupanya sahabat lelakiku ada disitu..
teros aku terbangun tatkala melihat wajahnye..
kurang asam, habis mahkota indahku dilihatnye..
dah la rambut tgh serabai..ades...
aina hanya ketawa..
'cet, tadi tak boleh bercakap langsung. bila **** datang tros bangun'
perli aina..
kurang asam juga buat aina, dalam hatiku..
malam itu aku ditahan untuk tidur diwad..
bapak r sejuk gila..
xtenteram tidurku malam itu dek kerana kesejukan yang melawan kepanasan badanku..
esok paginye aku dibenarkan pulang..
dalam hati aku berjanji, tiada lagi kali kedua disini..

1 comment:

sazaku said...

ak ngatkan ak sorg je yg demam...
cian kat hg weh...
trok ag dari ak..
no wonder lama xdgar kabar...
ang bz2 pon jga kesihatan k..
minum ayaq byk...