Saturday, January 24, 2009

MARATHON kehidupanku 3 minggu+3 hari

Tragedi 1 JAn 2oO9~

Tepat jam 12 malam, suma tragedi bemula.....
cam skema lak ayat awal2 tu..ngee...
sumanye bemula bila kitorang terpaksa celebrate tahun baru tepi jalan..
cam sedey je..dh r kereta kitorang da la lam satu setengah kilOmeter dr the curve ja...
semua jam punya pasal..
syahdu2...
pastu satu lagi tragedi..
time nak balik lak kitorang sesat ntah masuk highway mana hala..
dah la jauh..pastu kena tahan jpj lak coz kereta membe aku nh kereta antik yang dah ditukar
enjinnya menjadi enjin turbo...pergh..
yg xbole blah siap da wartawan lagi kat situ..
syahdu2...
dah lepas jpj lak, satu lagi tragedi..paling dasyat antara yg dasyat..
kereta rOsak..
ades..
nasib baek da maple dekat2 situ..
lepak la maple smpai kul 3 pagi bru balik..
syahdu2..
mOral of the stOry...
celebrate tahun baru depan tv sudey~
SOpink~

Baru bape hari aku tinggal dekat kay el aku da berjaya menyependkan duit aku sebanyak 2-3
ratus ringgit..hebat x aku?? *wink2*
itulah padahnya menjadi shOpaholic...ades dan ades..
bukan aku xcontrol sikap aku yang mulia nh, tp aku xdapat menahan gOdaan dan dugaan yang
maha hebat ini..
bukan senang oo nak tahan bila duwet banyak dalam tangan...
tambah mata aku nh memang keranjang..
pantang nampak beg, kasut n baju mula la naik miang..
ades dan ades lagi...
sempena nk dapat duwet sem baru nh aku berjanji dan berikrar, bahawasanya aku..
nur siti m*rd**h dengan no kad pengenalan 890407-**-****..
akan mengontrol seketat-ketatnye nafsu shopping aku...
pergh...hope terlaksanala ikrar aku nh...amin~
Dia pergi jua~
Hmm..
sedih hati ini...
Bukan sedih biasa...
Sedih yang sangat pedih..
Aku cuba tersenyum..
Namun aku tidak mampu..
Hati aku tidak bohong..
Jiwa aku gulana..
Esok bakal menjelma..
Aku cuba tipu diri ini..
Esok masih ada..
Tapi semuanya sia-sia...
Aku tidak mungkin ketemu dia..
Benciku pada waktu yang sentiasa mencemburui aku..
Tapi aku harus redha..
masanya telah tiba...
dia pergi jua...
*Khas untuk pemergian semula Ana ke tanah Obama*
S.H.E konsert~

Akhernye, impian aku terlaksa juga..
first time n hope the last time aku tengok konsert..
konsert cina lak tu..
tapi aku mang sangat bertuah hari tu..
bayangkan bila aku g check tiket, rupanya dah habis..
mula nk nangis juga(abesla impian aku nak tengok ella)...
tapi aku sabar je..
aku pusing2 satu time square..
tiba2 aku nampak 2 girls nh pegang tiket SHE..
macam mana dorang bole dapat????aku macam tak percaya, tapi macam jela..
aku pon apa lagi mula membuntuti mereka...
macam spy pon ada..
dalam kepala hotak aku nh terfikir..
pe kata aku curi je tiket dorang tu??(aku pon xtau kenapa dgn mental aku haritu)...
tapi nasib baek aku masih waras..
aku ikut diorang ke Sg.Wang..
tiba-tiba dorang hilang(tp bukan la hilang cm magik tumungkin sbab terlampau ramai sangat orang)...
aku pon pa lagi, jalan2 je la dekat Sg wang n terbeli baju n kasut..
aku ulang.. aku TERBELI, maknanya aku tidak sengaja membeli...ok?
tuptaptuptap dah kul 8 malam..
aku mesti pergi juga konsert tu..
alang2 dah da kat situ...
aku pon naik la ke tmpat yang berkenaan seperti yang tertera diposter...
pergh ramai gile org CINA...mang la dah konsert penyanyi cina..
aku mati akal, camne nk masuk nh???
tiba-tiba pak guard yg jaga tu nmpak aku..
dia tanya tiket mana..
aku pon sengih la macam kerang yang tak berapa busuk...
tiba-tiba (berapa akli tiba da??) pak cik tu suruh budak cina sebelah aku bagi tiket kat aku kalau
da lebey..
cina nh mang baik hati memberi tiket tersebut..
cam xpercaya je aku dapat ticket depan pentas..yippi....
mang bez la konser nh walaupon aku xpaham apa yang dorg cakap..hehe
tapi acara kemuncak n paling aku bertuah..
time tu sapa yang ada cd SHE bole naek pentas n amek autograph dorang..
aku mana r da cd dorg, suma lagu download kt tenet je...
tiba-tiba aku terperasan yang cina blakang aku nh da cd lebey..
aku pon dengan baik hatinye meminjam dari dia..
cina nh mang baik hati jugak bagi aku pinjam..
dpat la aku berjumpa SHE face to face..
wa cm nak pengsan je aku dapat salam dgn eLLA..
paling xbole lupa dia kata 'terima kasih' dekat aku..
kalau ikotkan hati nak je aku record kata2 dia tu..muahaha..
itulah ending pada hari berbahagia aku..
bertuah x aku??
yang paling penting impian aku nk jmpa ella dah tercapai..
tapi mang lain kali aku xkan wat kerja gila nh lagi..
insap~


Aku men NetbaLL~

wa xsangka aku terpilih maen netball untuk kolej aku..

walaupon peringkat kolej tapi aku tetap berbangga..ngeee...

lama dah xmaen netball..

ingat lagi waktu zaman remaja ketika masih dengan cbuk gang..

main netball time PJK..

mang lawak r coz main pon xdak rulez, suma main blasah je..

tapi mang happy sangat..

bila kali ni masuk bertanding asa lain macam lak..

dah la xg training..

tau2 dah lawan..

macam kera dapat bunga...

begitu syahdu nya aku bermain..

sempat lagi aku tanya kak yang main skali dengan aku tu..

"Er..bola jaring dapat bOla kaki xle jalan kn?"

what de???

pe ke bengongnye aku saat itu..ades..

kak tu dah tergelak2..sampai ati dia..syahdu2...

tapi lastly kitorang jadi juara jgak, walaupun ntok game akhir tu aku xmain..

tapi aku still bangga jugak..

lagi satu aku nk cita..

dalam team aku da 3 orang pemain kebangsaan..

waa...canggih xcanggih aku..ngeee...

sorang kak main kebangsaan ni aku ske sangat tengok dia..

dia jenis yang happy go lucky n peramah gile..

tengok dia wat aku teringat dekat iffah..oh i miz her so much..*wink2*

tapi yang penting game ni mang happening n hope aku le main g nex year...

Akhir skali....

majulah sukan untuk negara~


aku dan kebodohan~


beberapa ari lepas terjadila satu peristiwa yang takkan aku lupa sampai bila2..

atas kebodohan aku..

tanganku menjadi mangsa...

mangsa kerakusan makhluk bernama manusia..

arghhh!!!

usah ditanya apa yang terjadi cukup lah ku katakan aku sangat menyesal..

kerana nila setitik rosak susu sebelanga(peribahasa ini tiada kaitan dengan cerita diatas)

Kerusi~


Pergh first projek aku ntok sem ni dah dapat..

aku teruja sangat coz kitorang ditugaskan mendesign kerusi yang dibuat dari barangan recyle,

boleh dibukak dan dipasang serta dimasukan dalam kotak...

Tapi malangnya akibat keBZan yg melampau(bz urus projek kolej)

aku telah abaikan projek penting nh..

bayangkan aku siapkan kerusi dan design dalam masa bape jam sebelum dihantar..

sedangkan orang lain lak menyiapkan nya dalam tempoh 3 minggu!!

bodoh x aku..

nyesal jangan nak katalah..

aku just boleh berharap yang aku xdapat markah yang teruk sangat...

utuk nex projek aku akan wat yg terbaik..

janji mardiah pada dirinya.


Hilangkan tensiOn~

TENSION!!!!!

bayangkan bape malam aku xtdo coz kna siapkan assignment..

tp akhirnya aku hanya berjaya menyiapkan satu assignment dari 3 semuanya..

ades...

sedey n tension sangat...

untuk menghilangkan tension, aku ngn aina pon g la tengok movie..

Kitorang tengok cite 'inkheart'..

ble tahan gak cite nh....

cite sal laki ni bila dia baca buku cerita, nanti satu watak atau objek yang berkaitan dengan part

yang dia baca tu akan muncul tapi seorag dari dunia nyata pula akan masuk dalam buku...

dia pon baca la buku 'inkheart', banyak watak dari buku tu keluar terutama ketua penjahat.

Sebagai ganti isteri laki tu hilang dan masuk dalam buku.

Laki tu pon berusaha nak dapatkan isteri dia balik.

Anak perempuan laki tu pon da kuasa yang sama..

camtu la cita dia...

mang lewat gile kitorang balik..

balik2 dapat ym lak dengan dua orang bezfren aku..

*happy*

tension aku da hilang..

xsabar nak balik rumah..

yippi!

Sajak untuk Ana dan Sazaku

Dulu, kita kawan..

Kawan bukan sekadar nama..

kawan betul-betul kawan...

sekarang, kita kawan..

kawan yang terpisah jauh..

kawan yang sentiasa merindu..

Nanti, kita kawan...

kawan bukan biasa..

kawan yang istimewa..

9 comments:

sazaku said...

uip..
akhirnya post gak ang erk...
ak dah tumbuh janggut tggu ang nak post...
foa,thanks sbb ang wat gak sajak kt ana n ak...hehe
tinggal ak ja yg xwat g sajak....
xpa ak tolg deklamasi jw..ngee
owh hg dah tercapai p tgok konsert SHE erk..
ak lak tingin ngat nak p gig...
gig hujan tetambah...
pa2pon t ang ltak len r pic..
hahaxx...

Ruang Kosong said...

ang dh da janggut ke??
esh3..hehe
ang tngin g gig hujan ek?
huajn ngn couple dh pnh wat gig kt um..
tp aku xg pon..hehe..
tp nex tym dorg dtg aku mst g..
tngin gak tgk dorg live...

sazaku said...

p ar weh...
best pa..
hek2..
kalu ak p lama dah r...

anakira said...

ala,asal aku lambat komen nie??
wahaha
uik saza,makin come la ang dah da janggut skang!tenx wat ct~
banyak gila cita, mau penuh kang dengan komen aku t,dah x jadi blog injit2 semut dah..thee hee hee..
ni, xtahan gila sajak ang yang kepergian ana ke tanah obama tu,ntok aku ke tue??*wink2*
mantap gila ah bole jmpa ella ang tue..ang p sorang2 ka?hoho..
saza,ujan pon penah mai intec, hehe..tapi ak pon x gi tgk..

Ruang Kosong said...

tO sazaku:
aku mang tingin p, cuma tym dorg dtg ku xdak kt um...
xpa nex tym dorg dtg, aku ajak ko g ek *wink2*

tO ana:
Ske ke sajak tu?
sajak spOntan..hehe..
tiba-tiba asa nk luah dlm sajak..
yup aku g sorg..
i know it's crazy, but it won happen again..
da fes n da laz tym(hope sO)..

sazaku said...

uilkk..
ak taw ujan penah g intec anaku..
ang dah penah gtaw..
ampa ni ada pluang dpan mata..
tp xnak g..ishk2...
mb ampa xminat ngat kowt ngan ujan..

to diyaku..
yeke for fes n last tem??
ntah2 wat g t??hahaha

Ruang Kosong said...

btOl la..
insya-ALLAH..
nh fes n laz...
muahaha....

ala , ujan tu aku minat gak..
tp xla fanatik sgt cm ang sazaku oit...
tp tingin gak tgk dorg perform live....

anakira said...

eh masa tue aku mang minat gila la ngn ujan,slalu layan lagu depa
aku x p sebab x sempat kalo x cilap
masa tue da klaz
ala,ujan xbanyak lagu baru
dah bosan cket lagu2 lama dia.
thee hee hee..

Ruang Kosong said...

tu r..
dlu skali kuar, sumbat suma lagu ky radio..
skang dh xdk lagu da..